IKEA 2010 - Personligare än någonsin
2009-08-19 19:33:57
Kategori: Inredning
Bibeln kom, bibeln har granskats och detta tyckte jag om den småländska inredningsjätten.
IKEA har i 2010 års upplaga blivit mer personlig, med en stark anknytning till den småländska snålheten och praktiska tankegångar skildrar den världens inredning - så som Kamprad skulle vilja se den. Just anknytningen till det svenska vackra landskapet som satt landet på kartan tycker jag är suverrän reklam för Sverige - med tanke på de miljoner exemplar som trycks av denna inredningsbibel. En massa fina nyheter finner jag också. De pressade priserna på redan billiga produkterna skapar en inspiration att inreda och framkallar ett beroende av att besöka varuhuset. Kort och gott: IKEA 2010 har blivit IKEA 2.0.
IKEA har i 2010 års upplaga blivit mer personlig, med en stark anknytning till den småländska snålheten och praktiska tankegångar skildrar den världens inredning - så som Kamprad skulle vilja se den. Just anknytningen till det svenska vackra landskapet som satt landet på kartan tycker jag är suverrän reklam för Sverige - med tanke på de miljoner exemplar som trycks av denna inredningsbibel. En massa fina nyheter finner jag också. De pressade priserna på redan billiga produkterna skapar en inspiration att inreda och framkallar ett beroende av att besöka varuhuset. Kort och gott: IKEA 2010 har blivit IKEA 2.0.
En av de saker som jag anser är underbart roligt med IKEA är som jag nämnde ovan att anknytningen till Sverige aldrig förbises. Färgerna på loggan (och varuhusen) speglar ju svenska flaggan, men framför allt namnen på produkterna. Den här skylten gick jag förbi 2007 i Alanya, Turkiet och visst är det roligt att mitt i all turkisk omgivning kunna läsa Äpplarö och Gullholmen?
Miokatalogen bleknade minst sagt brevid denna bibel då den damp ner i brevinkastet igår. Med all rätt. För länge leve mångfalden - och det låga priset. Halleluja!
Miokatalogen bleknade minst sagt brevid denna bibel då den damp ner i brevinkastet igår. Med all rätt. För länge leve mångfalden - och det låga priset. Halleluja!
Kommentera här # 0
Trackback